Hernádszentandrási tanulmányi kirándulásunknak több célja is volt. Megismerkedtünk az InDaHouse szervezetével. Beszélgetés keretén belül Benkő Fruzsina, az InDaHouse vezetője mutatta be önkéntes programjukat, társadalmi vállalkozásukat és gyermekfoglalkozásikat. Ezeket a fejlesztő foglalkozásokat egészen koragyermekkortól az érettségizőkkel bezárólag tartják a gyerekeknek.
Kisebb gyerekekhez házhoz járnak önkéntesek fejlesztő foglalkozásokat tartani, a családjukat bevonva azzal a céllal, hogy az iskolához szükséges készségeiket fejlesszék, megakadályozva azt, hogy már első osztályban kialakuljon az a lemaradás, amit utána egyre nehezebb behozni.
A csapat másfél éve jár rendszeresen, azóta alakult ki egy kemény mag, akikre számítani lehet, és akik szakmailag is vezetik a csapatot. 2018-ban hetente tudtak járni a családokhoz, aminek emberi erőforrást illető feltétele volt, tehát elég önkéntes kellett, hogy a helyszínen legyen. Célunk, hogy hetente 4 önkéntes járja a házakat, és így 25 család gyerekeit lássák el. Szakmailag az a céljuk, hogy minden gyereknek egyéni fejlesztési tervet készítsünk és a szerint foglalkozzunk vele.
A tanodában hetente tartanak egyénre szabott fejlesztő foglalkozásokat iskolás gyerekek számára. Munkájuk szakmai háttere kialakult, mentorok és feladatlapkészítők dolgoznak azért a háttérben minden héten, hogy a lehető leghatékonyabban tudják támogatni a gyerekek tanulását. 4 munkacsoport áll a tanodai munka mögött, melyek vezetését koordinátorok végzik.
2018 nyarára nagy projektbe fognak bele, hiszen megvettek egy romos házat, ami helyére adományokból és önkéntes munkából szeretnének felépíteni saját házukat, ahol fogadni tudják a gyerekeket.
A beszélgetés végén a félévzáró szakkollégiumi feladat felvezetése történt meg: Fruzsi részletesen bemutatott egy olyan konkrét szervezeti-társadalmi problémát, amivel az InDaHouse küzd, és amelyre a szakkollégistáknak kell a félév végéig megoldásokat kidolgozni kiscsoportokban, és azokat bemutatni egy esetverseny keretében.
Az ebédünkről a Bioszentandrás névre keresztel kiváló helyi vállalkozás gondoskodott. Megismertük a történetüket, bemutató termüket és biokertészetüket. Találkozhattunk a helyiekkel, akik dolgoznak ebben a programban és szívükön viselik a helyi közösség létfenntartó vállalkozását.
A délutáni programban a tanodába járó gyerekekkel játszottunk és beszélgettünk. Beszéltek nekünk az életükben bekövetkezett pozitív változásról, ami az InDaHouse érkezésével és segítségével kezdődött el. Megosztották velünk a terveiket, álmaikat.
A program az EFOP-3.4.1.-15-2015-00010 azonosítószámú projekt keretében valósult meg.